Każdy Dzień oznacza nowe dwadzieścia cztery godziny. Każdy Dzień sprawia, że wszystko na nowo staje się możliwe. Obojętnie czy żyjesz, czy giniesz, możesz mieć tylko jeden Dzień naraz. Czasem słońce zachodzi wcześniej. Nie ma Dnia, który trwałby wiecznie.

lipca 14, 2016

Pretty Little Liars

Pretty Little LiArs
Nigdy nie ufaj pięknej dziewczynie z brzydkim sekretem...

Cześć, witam się z Wami, czołem! :D 
Trochę minęło odkąd cokolwiek napisałam. Prawda jest taka, że obecnie czytam głównie książki, które już czytałam, tylko, że po angielsku (że niby ambitne wakacje, czy coś.). Nie trafiłam też na żaden ciekawy film albo serial. Więc piszę o Pretty Little Liars! 
Pewnie już wspomniałam o tym serialu, ale najnowszy odcinek to powrót do czasów świetlności PLL, więc nic nie zaszkodzi! 


W miasteczku Rosewood na ustach wszystkich jest piątka dziewczyn: Hanna, Aria, Spencer, Emily i Alison. Ta ostatnia to liderka grupy. Wszyscy w mieście chcieliby być jedną z nich, umówić się z jedną z nich lub... zabić jedną z nich. Dziewczyny nigdy nie były aniołkami i miały kilka sekretów, które znała tylko ich liderka, Ali. Przyjaciółki celebrują początek roku szkolnego. Następnego dnia rano, okazuje się, że Alison zniknęła. Paczka się rozpada. Drogi Hanny, Ari, Spencer i Emily schodzą się dopiero po roku. Dziewczyny dostają wiadomości od "A". Ktoś zna wszystkie ich sekrety: obecne i grzechy sprzed lat. To nie koniec niespodzianek! Znajdują ciało Alison, zakopane w jej ogródku. Kim jest więc "A"? Czy to osoba która pogrywa z dziewczynami zamordowała Ali? Jak daleko posuną się przyjaciółki, by zataić prawdę? 

Serial powstał na podstawie serii książek Sary Shepard. Polecam ksiązki równie gorąco co serial! Książek jest 16+ 2 dodatki. Jest to trochę dużo+ raczej nie da rady kupić ich za mniej niż 20-15 złotych. Aale! Okładki polsich wydań Pretty Little Liars wygrały wszystko. Nie natknęłam się na okładki które bardziej oddają duszę serii od polskich! 
 Teraz trochę o minusach i plusach serialu. Plusem jest obsada. Chociaż dziewczyny nie wyglądają jak te w książkach, świetnie wgrywają się w swoje postacie. Z każdym sezonem wszyscy grają coraz lepiej. Jak dla mnie, na największe oklaski zasługuje Sasha Pieterse, odtwórczyni Ali. Tutaj mam dla Was ciekawostkę... Podczas kręcenia pierwszego odcinka Sasha miała tylko 12 lat!
Plusem (i minusem!) jest bardzo złożona fabuła. Po kilku odcinkach myślicie, że wiecie kim jest A? Hahaha... Na wyjaśnienie, kto jest A musieliśmy czekać chyba do 3 sezonu. Ale czy na miliard procent osoba, która jest A, nią jest?
Tutaj minus. Mamy 7 sezon, za nami dwa A, obecnie jest 3. Komu ufać? Może to wciąż ta sama osoba, a reszta to przykrywki? Pyta rosną, wątki się powtarzają.... 
Niedawno była premiera 7 sezonu. Odcinki nie powalały na kolana. Aż do zakończenia poprzedniego odcinka! Siedziałam przed laptopem zmurowana i wmawiałam sobie, że musiało mi się przewidzieć! Ale nie. Najnowszy odcinek to idealny dowód na to, że PLL powstało z grobu który kopało sobie przewidywalnymi, nudnymi odcinkami. Niestety kłamczuchy są w tragicznej sytuacji. A ktoś wie o wszystkim, co zrobiły i prawdopodobnie śledzi każdy ruch dziewczyn! 
Nie mogę się doczekać kolejnych odcinków! Jesli reszta sezonu utrzyma ten sam poziom, to następuje oficjalny renesans PLL! 

Mimo swoich plusów i minusów, każdy kto uwielbia kłamczuchy musi przyznać, że nie ma nic lepszego niż czołówka Pretty Little Liars. Piosenka jest idealna. Wideo jest perfekcyjne... A czołówki odcinków specjalnych? Cudo.
To chyba wszystko. Polecam Wam serial, aczkolwiek nie bądźcie zdziwieni, jeśli po kilku sezonach będziecie mieli uczucie, że to w kółko to samo. 
Jestem bardzo ciekawa finału PLL. Podobno sezon 7 to ostatni, ale nigdy nic nie wiadomo. Szczerze, to mógłby być. Ciekawe czy kłamczuchy wyplączą się z sieci kłamstw, które tkały od samego początku? Czy przyznają się do wszystkiego, co zrobiły? Jaką poniosą karę? 

Moja ocena: 8,5/10 

Info:
Sezony: 7
Odcinki: 144
(160)
Stacja: Freeform
(ABC), AXN
Obsada:
Troian Bellisario (Spencer Hastings), Ashley Benson (Hanna Marin), Lucy Hale (Aria Montgomery), Sasha Pieterse (Alison DiLaurentis), Shay Mitchell (Emily Fields)
Na podstawie: Pretty Little Liars/ Słodkie Kłamstewka Sara Shepard
(seria książek)