Każdy Dzień oznacza nowe dwadzieścia cztery godziny. Każdy Dzień sprawia, że wszystko na nowo staje się możliwe. Obojętnie czy żyjesz, czy giniesz, możesz mieć tylko jeden Dzień naraz. Czasem słońce zachodzi wcześniej. Nie ma Dnia, który trwałby wiecznie.

lipca 03, 2016

Zalotny TAG książkowy

Zalotny TAG książkowy 

 

Bardzo dziękuję Tris z "Hope"  za nominację do Zalotnego TAGu książkowego!
Let's do this! 



Źródła

 1.Faza pierwsza: zauważenie
   książka, którą kupiłam ze względu na okładkę! 
Cóż, wiele książek kupuję ze względu na okładkę. Tak, wiem. "Nie oceniaj książki po okładce". Ale musicie mi to wybaczyć, jestem bardzo wzrokowcem (właściwie to wszystko po troszku, ale cecha wzrokowca zaczyna mi dominować!) Okay, więc będzie to... 5 sekund do IO Małgorzaty Wardy.
Przepraszam, no ale! Świetnie zaprojektowana okładka idealnie oddająca klimat książki (akcja toczy się w grze) Zgarnęłam ją z półki i dopiero stojąc w kolejce przy kasie przeczytałam opis! :D


 2.Faza druga: pierwsze wrażenie
   książka, którą kupiłam ze względu na opis!

Tutaj chyba będzie to Córka Dymu i Kości Laini Taylor. Książka ma też świetną okładkę, to znaczy... Byłaby świetna, gdyby nie to, że jest cała zawalona recenzjami (grrr!).
Na wszystkich kontynentach na drzwiach domów pojawiają się czarne odciski dłoni. Wypalają je skrzydlaci nieznajomi, którzy wkradają się do naszego świata przez szczelinę w niebie…
Karou prowadzi podwójne życie: jedno w Pradze jako utalentowana i tajemnicza artystka, drugie w sekretnym sklepie, gdzie rządzi Brimstone – Dealer Marzeń. Karou nie wie,skąd przybywa i czy jest tylko człowiekiem. Nie wie, po co wyrusza przez magiczny portal na ryzykowne wyprawy. I nie wie, do którego świata należy. Dopóki nie spotka najpiękniejszej istoty: mężczyzny o skrzydłach z płomienia, ustach bez uśmiechu i oczach koloru ognia, których spojrzenie jest jak płonący lont wypalający powietrze pomiędzy nimi.
Akiva staje się jej tak bliski, jakby kochała go całe życie…
♥♥♥

 3.Faza trzecia: słodkie rozmówki
   książka ze świetnym stylem pisania!
 

Jest wielu autorów którzy mają swój własy, wspaniały styl. Ale książką, która pod tym względem skradła moje serce jest Na końcu tęczy (Love, Rosie) Ceceli Ahern. O wszystkim co się dzieje, dowiadujemy się z emeili, czatów, listów etc. Czyta się to bardzo szybko i pojawia się wrażenie szpiegowania bohaterów. Kocham, kocham, kocham!

 4. Faza czwarta: pierwsza randka
     czyli pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę zabrać się za kolejne
Źródła

Hm...   Percy Jackson i bogowie olimpijscy: złodziej pioruna Ricka Riordana! Pokochałam tego uroczego heroska z dysleksją i ADHD już po pierwszym tomie.
Percy zachęcił mnie nie tylko do przeczytania reszty książek wujka Ricka, ale również to przez Percy'ego zainteresowałam się mitologią i legendami. 
 Zerknęła na róg, który trzymałem, i na mnie. Wyobrażałem sobie, że zaraz powie: Zabiłeś Minotaura! Albo: Jesteś niesamowity! Albo coś w tym rodzaju.
Ona jednak powiedziała co innego:
- Ślinisz się przez sen.




 5.Faza piąta: Noce rozmowy telefoniczne
   czyli książka, przy której przetrwałam noc
!

Hm... Harry Potter! Naprawdę. Do dzisiaj pamiętam te czasy, gdy czytanie książek to było czytanie wszystkich tomów Herry'ego w kółko. Mała, nieświadoma istnienia innych książek leżałam w nocy w łóżku z latarką, ale myślami byłam z Harrym w Hogwarcie. W końcu nawet zaczęłam czytać poszczególne tomy na wyścigi. Jak dobrze pamiętam, pierwsza część zajęła mi 3-4 godziny. Zakon najszybciej przeczytałam w tydzień (w roku szkolnym!). #Always

6. Faza szósta: zawsze w myślach
    książka, o której nie mogę przestać myśleć!
jest to zawsze książka którą obecnie czytam. Czyli... Dotyk Julii :) Poza tym, to coś co obecnie sobie piszę. Myślałam o tym wczoraj do trzeciej i... I BOMBA (chyba nawet dosłownie :D) 

Źródła
7.Faza siódma: kontakt fizyczny
   książka, którą kocham za towarzyszące jej uczucia!
 Charlie Stephen Chbosky

I dlatego zaczął pisać kolejny wiersz
na kawałku papierowej torby.
Zatytułował go Absolutnie nic,
Bo o tym był ten wiersz.
Sam sobie postawił piątkę
I cięcie na każdym cholernym nadgarstku.
Powiesił wiersz na drzwiach łazienki,
Bo tym razem nie miał szans dotrzeć do kuchennych drzwi.





  8.Faza ósma: spotkanie z rodzicami
   książka, którą chcę polecić rodzinie i znajomym!
 Oczywiście każdą świetną książkę. Ale, dobra. Ograniczę się.  Pokój Emmy Donoghune,  Makabreski


 10. Faza dziesiąta: dzielenie się miłością
  czyli kogo zapraszam do kochania!
Do kochania zachęcam wszystkich, którzy to czytają :D #MakeLoveNotHorcrux
Nominuję również Alicję w Krainie Książek której blog odkryłam przypadkiem i ciekawie się zapowiada :)

No, nic. Czytajmy kochani!
I jeszcza raz dziękuję Ci za nominację, Tris!
xoxoxo 

PS Wspomniałam o tym, że coś teraz piszę. Mam już blisko 40 stron w wordzie. Nie wiem, czy mam to opublikować. Tym razem nie jest to fanfiction, tylko od a do z własna historia. Tak jakby dystopia. Tak jakby utopia... Zobaczymy! Jeśli do końca lipca nie pojawi się pierwszy rozdział, to oznacza, że będzie to coś większego! ♥ 


A book is a dream that you hold in your hand.

–Neil Gaiman